27 Ağustos 2009 Perşembe

MİNİK ELLERDEN MİNİK KURABİYELER

Bugün aslında dikiş dikmeyi planlamıştım. Ama Damla Hanıma söz verilince tutmak lazım ya, dikişten vazgeçtim, onunla kurabiye yaptık. Dün akşam anlattığım bir masalda küçük kız ananesiyle kurabiye yapıyordu. Bizimki hemen atladı tabii. Biz de yapalım diye. Bir de, "insanlar verdiği sözü tutar anane hadi kurabiye yapalım" demez mi.. Tabii farz oldu.

Geçtik mutfağa ciddi bir ahçı edasıyla kolları sıvadık. Eskiden yaptığım bir tarifi günümüze uyarlayarak hazırladık Damla'yla. Ben sadece malzemeleri verdim karıştırma işini zevkle üstlendi bıcırık. Bir de ciddi görmeyin. Sanki 5 yıldızlı otelin ahçısı. Demek ki bizim kızın içinde varmış ahçılık isteği. Korkarım bundan sonra sık sık tekrarı gelecek bunun. Özellikle çocukların severek yiyeceği bir kurabiye oldu. Şeker yerine pekmezi tercih ettim. İçinede evde olan malzemelerden koydum. Kalıp kağıtlara minik elleriyle yuvarlayıp koydu Damla Hanım. Tarifini vereyim sizlerde yapın. Çok lezzetli olmuş.

2 yumurta yarım bardak pekmez
yarım bardak sıvı yağ
yarım bardak yoğurt
kabartma tozu_vanilya
kuru kayısı (minik doğranmış)
ufalanmış ceviz
kuru üzüm
kuru yaban mersini
hepsini karıştırıp ununu katın. Hani derler ya kulak memesi gibi, hamur işte o kıvama gelince kalıplara yerleştirin, doğru fırına.
Hele minik eller karıştırıyorsa hamur daha bir lezzetli oluyor bilgilerinize. Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder